Andrej Babiš se vrátil z hradu, prezident Zeman jeho argumenty nepřijal

Tak nějak by se mohlo parafrázovat známé setkání Beneše a Gottwalda. Andrej Babiš byl včera ve středu na “koberečku” u prezidenta České Republiky Miloše Zemana. Pochopitelně se hlavně bavili s Andrejem Babišem o financích a plánech ministerstva financí. Samozřejmě to muselo skončit u nominace Martina Stropnického na post ministra  obrany, jak jinak.

Prezidentu Zemanovi vadí nezkušenost kandidáta Stropnického s armádní problematikou. No ale ruku na srdce, kdo tam byl v minulosti odborník? LuftJarda Tvrdík? Nebo snad Vlasta Parkanová, co za nic nemohla a podepisovala věci, kterým nerozuměla – což i sama přiznala? Profidisident Saša Vondra? Anebo osmidenní královna ministerstva Karolina Peake, co se uvedla vyhazovem zkušených lidí?

Martin Stropnický asi bude doopravdy laikem (zatím) v oblasti ministerstva obrany, ale manažerských dovedností má určitě více, než těch pár jmen v odstavečku výše. A o to tu jde. Řídit a motivovat lidi. Lépe řečeno – vést je. Aby za ním šli, aby věděli, že to myslí správně a nechá si poradit od odborných náměstků. Ti musí být odborníci. Šéf resortu to až tak moc nepotřebuje.

Tak o co prezidentu Zemanovi jde? Vřždyť právě v jeho vládě seděl Jaroslav Tvrdík. To nebyl manažer ani náhodou, což dokázal později v ČSA. Následující odstavečky odcitujeme doslova z Wikipedie, protože stojí za to (jde o uplatnění Jardy Tvrdíka v ČSA):

” ČSSD hledala pro Tvrdíka nové uplatnění. Podle tisku se však proti angažmá v Aeru Vodochody postavil Boeing a s nástupem do státního podniku Správa letišť nesouhlasil ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL). Nakonec zástupci ministerstva financí v dozorčí radě Českých aerolinií odvolali dosavadního šéfa Miroslava Kůlu a Tvrdíka bez řádného výběrového řízení jmenovali na jeho místo.

Jaroslav Tvrdík začal okamžitě po svém nástupu s obměnou manažerů, do nejvyššího vedení si vzal své bývalé náměstky z ministerstva obrany. Pod jeho vedením uzavřely ČSA významný kontrakt na dodávku letounů Airbus a platy vzrostly během tří let zhruba o třetinu. Plán na rozšíření flotily a řadu dalších plánů připravovali pro Tvrdíkovo vedení poradenské společnosti. V letech 2004-2005 vyplatily ČSA společnosti Deloitte ČR 91 milionů korun a společnosti Mc Kinsey & Company 146 milionů korun. Jednalo se například o projekty převzetí charterové společnosti Travel Service nebo maďarských aerolinek Malév.

V březnu 2004 v pražské Evropské ulici boural se svým služebním BMW, hasiči museli automobil sundavat ze svodidel a zasypávat vyteklý benzín. Pokutu nedostal, policie to řešila domluvou. Ve stejném měsíci ČSA oznámily nákup 29 limuzín Audi, která nahradily stávající vozy Škoda Octavia a starší Peugeoty 406.. V prosinci 2005 poslali odboráři premiéru Jiřímu Paroubkovi ostrý dopis s detailním popisem situace v ČSA, ve kterém žádali odstoupení Jaroslava Tvrdíka. “

Tak co říkáte, geniální manažer, kvůli kterému byl odejit schopný Miroslav Kůla a on byl jmenován na jeho místo bez výběrového řízení. Vyhodil manažery, dosadil kamarády. Dohazoval kšefty poradenským firmám. Rozsekal auto, ani nedostal pokutu. Udělal kšeft pro Audi (trošku podivná podpora domácí Škodovky).

Takže já bych počkal, až co Martin Stropnický předvede a pak možná kritizoval. Horší než Tvrdík, Parkanová a Peake to určitě nebude.


Příspěvek byl publikován v rubrice Kontroverzní články se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>